logo
 

Content Marketing

Hoe communiceert u met uw doelgroep?
SMIDIT / Content Marketing

Content marketing

Het zijn niet alleen de teksten op je website

Content marketing is een veel breder perspectief dan alleen maar webteksten die op uw website staan. Bij content marketing gaat het om de informatiebehoefte van uw doelgroep die door kwalitatieve goede content optimaal ondersteund moeten worden. Dit alles om de vragen en/of onduidelijkheden voor de doelgroep inzichtelijker te maken en op te lossen. Natuurlijk gaat het hier dan ook om informatie als teksten op je website maar ook andere vormen van content als video, infographics, pdf’s en of beeldmateriaal kunnen hier een rol bij spelen. We noemen deze content ook wel rijke content. Bovendien hoeft de verspreiding zich niet alleen te richten op een website maar kan dit ook via meerdere online marketingkanalen zoals mail, nieuwsbrief of sociale media. Wat u uiteindelijk ook communiceert, stel uzelf altijd de vraag of de informatie voor de klant of voor uzelf is geschreven. Uiteindelijk zal inhoudelijke en waardevolle informatie meer waarde hebben voor uw doelgroep en worden beloond met interactie.

content marketing

Doe een gratis website scan

Gratis website scan

Wilt u weten hoe uw website of webshop online scoort? Of uw site optimaal gevonden wordt door zoekmachines, maar ook door bezoekers? Vraag dan hiernaast een website scan aan en ontdek waar u kansen laat liggen.

Wij geven u vrijblijvend advies om de kwaliteit van uw online activiteiten te verbeteren.



Gratis Interview

Tijdens het gratis telefonische interview zullen we uw wensen inventariseren.

Gratis Analyse

Vanuit onze expertisegebieden zullen we uw vraag zorgvuldig analyseren.

Rapportage & Strategie

Ons advies wordt beschreven in een plan van aanpak en bevat een sterke strategie.

Start Project

Zodra het plan is goedgekeurd en de afspraken vastliggen gaat het project van start.

Projecten van SMIDIT

JA, IK WIL ONLINE SUCCES

Onderzoek & Analyse

Jazeker, voordat er wordt gestart met een doelgerichte content marketing aanpak zullen er een aantal belangrijke vragen moeten worden beantwoord. Wie is eigenlijk nu uw doelgroep? Welke personages hebben ze en waar zijn deze te vinden? Hoe leven ze en wat doen ze zoal de hele dag? Dit zijn vragen die o.a. bepalen met welke schrijfstijl er gecommuniceerd zal moeten worden en waar de doelgroep zichzelf bevindt. Verder is het belangrijk om te weten in welke onderwerpen de doelgroep geïnteresseerd is die gelieerd zijn aan uw product of dienst. M.a.w. wat zijn interessante onderwerpen om over te schrijven? Voor advertorials en persberichten kan het handig zijn online beïnvloeders te zoeken die uw doelgroep voor u kunnen benaderen.

Copywriting & Content hacker

Een tekstschrijver is zeker nog geen copywriter of beter content hacker. Een goede copywriter zal niet alleen aantrekkelijk en aanstekelijk kunnen schrijven. Nee door een strategische aanpak zal hij of zij uiteindelijk veel meer resultaat opleveren. Hoe de tekst wordt geschreven is vaak vanuit het AIDA principe opgebouwd. Vanuit Attention wordt hier de aandacht getrokken. Om via Interest door frisse inhoudelijke teksten de inhoud te raken en uiteindelijk zoveel aantrekkingskracht (Desire) te creëren dat de lezer Action onderneemt. Dit alles lijkt is niet eenvoudig en bovendien ook nog eens extra lastig omdat er ook allerlei andere technieken bijkomen die te maken hebben met de styling van de webteksten en de schrijfstijl.

En een content hacker?  … dat is iemand die alleen maar schrijft voor de groei van uw business. De teksten worden op basis van analyse geschreven en herschreven tot optimale conversie is bereikt.

Kies meerdere vormen van content marketing

Wat u vooral niet moet doen bij content marketing is alleen te focussen op Bloggen. Probeer zoveel mogelijk andere kanalen uit en kijk wat goed werkt voor uw organisatie. Wanneer u een goede doelgroep op Facebook kunt vinden zorg dan dat u interesse wekt door hieraan deel te nemen. Wilt en durft u video in te zetten maak dan eens een persoonlijk bedrijfsfimpje. Kennis breder delen?Maak dan eens een infographic en deel deze op uw favoriete sociale platformen. De verscheidenheid aan content marketing is enorm en vergeet niet dat het niet alleen om de inhoud gaat maar soms ook net om die afbeelding of opmerking die bij mensen blijft hangen.

Great copy isn’t just #blogging. People remember the little touches. @SMIDIT

Ondersteuning

Wilt u binnen uw organisatie ook gerichter content marketing gaan inzetten of wilt u andere kanalen gaan uitproberen dan kunt u van ons specialistische ondersteuning krijgen. Het middel dient aan te sluiten op uw doelgroep en geschikt te zijn voor uw product of dienst. Een goede analyse voor een content marketing strategie is waar het allemaal mee begint. Maar ook nieuwe mogelijkheden voor het inzetten van een blog, forum of sociale media doen wij alleen wanneer aannemelijk is dat dit ook van toegevoegde waarde is voor uw doelgroep en voldoende resultaat oplevert.

Contact opnemen met SMIDIT

Robert-Jan Smid

Internet entrepreneur





Wilt u meer weten over content marketing?

Analyse

Content van hoge kwaliteit zal niet vanzelf ontstaan! Systematisch onderzoek naar de inhoud is noodzakelijk.

Copywriting

Wanneer het op teksten schrijven aankomt is het belangrijk om origineel, uitnodigend en verrassend te schrijven.

Blog

Vertel uw verhaal en bouw aan een blog waar regelmatig informatie is te vinden die uw doelgroep aanspreekt.

Infographics

Visualiseer uw kennis door een infographic te gebruiken en deel deze met uw favoriete sociale media.

Strategie & Proces

Ook uw e-mail en nieuwsbrief is waardevolle content waar dezelfde aandacht voor nodig is om uw doelgroep te bereiken

Promotie

Content marketing zonder promotie heeft weinig waarde omdat het niet de aandacht krijgt die het nodig heeft voor groei

Wilt u weten waar uw content verbeterd kan worden?