logo
 

Customer Activation

Een goede eerste indruk is goud waard
SMIDIT / Customer Activation

Customer Activation

Welke eerste indruk krijgen uw klanten bij een bezoek aan uw site?

Customer activation is een “aha moment” van uw website bezoekers die ervoor zorgt dat ze in beweging komen en zelf contact met uw organisatie op gaan nemen. Dat willen we toch allemaal…. Customer activation is een belangrijke tweede stap van het complete klantproces (AARRR fasering). Wat hierbij belangrijk is zijn de onderwerpen die het aha moment van herkenning veroorzaken. Dit is niet alleen de informatie die op de website staat maar ook subjectieve factoren als het design, de structuur en opmaak van de informatie, copywriting stijl, call to actions en consumentenvertrouwen. Alles dat een bijdrage levert om een superieure ervaring aan de bezoeker mee te geven waarna deze geen enkele twijfel meer heeft om contact op te nemen.

Om dit te kunnen realiseren is het dus enorm belangrijk om de ervaringen en het gedrag van bezoekers aan uw site te analyseren via methoden als A/B testing. Hierdoor zullen de beste gebruikerservaringen kunnen worden verzameld en verbeteringen continue kunnen worden doorgevoerd. Onze expertise zal u helpen aan meer concrete verkopen, afspraken of andere doelen die u wilt bereiken (ook wel conversies genoemd).

customer activation

Doe een gratis website scan

Gratis website scan

Wilt u weten hoe uw website of webshop online scoort? Of uw site optimaal gevonden wordt door zoekmachines, maar ook door bezoekers? Vraag dan hiernaast een website scan aan en ontdek waar u kansen laat liggen.

Wij geven u vrijblijvend advies om de kwaliteit van uw online activiteiten te verbeteren.



Gratis Interview

Tijdens het gratis telefonische interview zullen we uw wensen inventariseren.

Gratis Analyse

Vanuit onze expertisegebieden zullen we uw vraag zorgvuldig analyseren.

Rapportage & Strategie

Ons advies wordt beschreven in een plan van aanpak en bevat een sterke strategie.

Start Project

Zodra het plan is goedgekeurd en de afspraken vastliggen gaat het project van start.

Projecten van SMIDIT

JA, IK WIL ONLINE SUCCES

A/B Testing

Bij de aanpassingen die wij doorvoeren aan een pagina van een website of webshop is het enorm belangrijk om de directe input van de bezoekers te kunnen testen. Omdat we met slimme software meerdere varianten van een pagina kunnen plaatsen kunnen we exact meten welke variant het meest succesvol is. We noemen dit proces ook wel A/B testing het is eigenlijk een continue proces. Omdat het enorm belangrijk is om een representatief beeld te kunnen geven heeft het ook alleen maar zin wanneer er voldoende bezoekers naar de betreffende pagina komen. Ook zal kennis opgedaan bij andere onderdelen binnen een site kunnen worden toegepast binnen overeenkomstige pagina’s. Denk hierbij vooral aan CTA’s, buttons, formulieren, video, navigatie, kleurgebruik knoppen, teksten op knoppen en links etc.

Social Proof

Het is enorm belangrijk dat uw website social proof is. Wanneer bezoekers van een pagina op uw website zien dat via sociale media al over het onderwerp is gesproken, geeft dit extra vertrouwen. Sociale autoriteit zal bijdragen aan het opbouwen van vertrouwen bij uw doelgroep. Overigens hebben klantreferenties en reviews van een soortgelijk level of bijvoorbeeld een video van een klant met de ervaring van uw dienst of product een zeer positieve invloed op customer activation.

Call to action

Uiteindelijk zal iedere website die een belangrijke bijdrage wil leveren aan de bedrijfsresultaten van een organisatie een “contactmoment” met de bezoekers willen creëren. Dit noemen we ook wel een “Call to Action”. Deze contactmomenten met uw toekomstige klanten kunnen op verschillende manieren binnen uw site worden gerealiseerd. Vaak gaan ze “hand in hand” met goede content die op de pagina aanwezig is. Deze content is dusdanig opgebouwd dat de bezoeker zich herkent, identificeert en geholpen voelt wanneer hij of zij de interactie met uw product of dienst aangaat.

Meer groei realiseren?

Kunt u beoordelen in hoeverre uw klanten een duidelijk beeld hebben van uw dienstverlening of product na een bezoek aan uw website? Ondervinden ze ook een duidelijk aha of wow moment van herkenning of hebben ze nog steeds veel vragen die onbeantwoord zijn gebleven. Hoeveel aanvragen of bestellingen heeft u momenteel via uw website en weet u eigenlijk ook wat u laat liggen?

Wanneer u ergens een beeld van herkenning heeft en ook open staat voor het verbeteren van uw website investeer dan in een partner als SMIDIT. Wij kunnen u helpen de customer activation van uw (toekomstige) klanten te verbeteren.

Contact opnemen met SMIDIT

Robert-Jan Smid

Internet entrepreneur





Ook groei met uw website? Vraag een GRATIS consult aan!

A/B Testen

Ook elke verbetering voor Activation zal alleen mogelijk zijn door het continue meten van de resultaten

Design

Het design van een web-pagina die TOP prestaties moet gaan leveren vergt bijzondere eigenschappen

Call To Action

Een call to action verleidt de doelgroep om op een button te klikken of bijvoorbeeld een formulier in te vullen.

Klantgedrag

De kennis om daadwerkelijk een bezoeker te bewegen om contact op te nemen is de kunst van het overtuigen

Registratie flow

Aanmeldingen en registraties moeten soepel verlopen en de flow zal volledig geautomatiseerd plaatsvinden.

Activation Hacks

Vanuit onze ervaring hebben we al honderden hacks verzameld waarmee we ook de activation kunnen verbeteren

Wilt u weten waar uw huidige website verbeterd kan worden?