
Hoe kun je als kapperszaak tijd besparen en klanten beter ondersteunen?
We zagen een tweetal problemen bij kapperszaken:
1. Veel kappers hebben nog geen online boekingssysteem. Hierdoor zijn ze veel tijd kwijt aan het tussendoor opnemen van telefoontjes voor knipafspraken.
2. Kappers geven op de Facebook pagina de illusie dat er snel een afspraak gemaakt kan worden wanneer je op de ‘Can I book an appointment’ knop drukt. Gemiddeld duurde het twee uur voordat we een reactie kregen. Met twee uur loop je de afspraak mis.
De oplossing: een Facebook Messenger chatbot waarin mensen de afspraak kunnen maken.
Ze kunnen kiezen uit de verschillende opties (in het voorbeeld knippen, scheren en verven. Ze kunnen meer weten over het bedrijf en zelf de haarstylist kiezen. Over elke haarstylist wordt iets korts verteld.
Wanneer de reservatie wordt gemaakt, wordt er automatisch een email gestuurd. De gebruiker wordt op de hoogte gesteld en jij kan later de kappersafspraak bevestigen.
Voordat we je naar de chatbot sturen, het allerbeste moet nog komen.
Wanneer je eenmaal in contact bent gekomen met een bezoeker via de Facebook chatbot, kun je over 4-6 weken automatisch weer een bericht laten sturen. Waarom 4-6 weken? Dan is het tijd voor een nieuwe kappersafspraak! Zo help je je klanten klant blijven door ze automatisch te herinneren dat het tijd is voor een nieuwe afspraak. Tenslotte kan dit ook nog eens met een coupon code voor korting die ze via Facebook Messenger kunnen gebruiken. Ideaal.
Probeer hier de Chabot eens uit in Facebook Messenger!
Neem contact op en we gaan samen in gesprek om je klanten beter te helpen en vaker terug te laten komen.
Online Marketeers & Chatbot Experts