logo
Data analyse en analytics

Data analyse en analytics

Voor het verbeteren van groei is de analyse de basis voor alles
SMIDIT / Data analyse en analytics

Advanced analytics

Uw performance direct meetbaar maken is stap 1

Het is enorm belangrijk om vanuit verschillende invalshoeken uw huidige online data te analyseren om groei voor uw product of dienst te kunnen realiseren. Alle activiteiten die wij hiervoor uitvoeren zijn gericht op een analyse van uw site waarbij juistheid, integriteit en real-time gegevens de basis zijn.

Data & analyse vormen ook het hart van Growth Hacking. Als u niet het belang van de juiste statistieken en gegevens wilt begrijpen is de aanpak voor groei van uw product een gemiste kans. Niet om u bang te maken maar de analyse is een echte game changer.
Ons team werkt met behulp van verschillende analyse en statistieken (en ja, dat is complex). We analyseren de resultaten door het gebruik van Google Analytics voor de beste groeimogelijkheden. Als u wilt profiteren van deze mogelijkheden voor verbeteringen is het erg belangrijk om ook de juiste doelen te meten.

dataanalyse en analytics

Doe een gratis website scan

Gratis website scan

Wilt u weten hoe uw website of webshop online scoort? Of uw site optimaal gevonden wordt door zoekmachines, maar ook door bezoekers? Vraag dan hiernaast een website scan aan en ontdek waar u kansen laat liggen.

Wij geven u vrijblijvend advies om de kwaliteit van uw online activiteiten te verbeteren.





    Gratis Interview

    Tijdens het gratis telefonische interview zullen we uw wensen inventariseren.

    Gratis Analyse

    Vanuit onze expertisegebieden zullen we uw vraag zorgvuldig analyseren.

    Rapportage & Strategie

    Ons advies wordt beschreven in een plan van aanpak en bevat een sterke strategie.

    Start Project

    Zodra het plan is goedgekeurd en de afspraken vastliggen gaat het project van start.

    Projecten van SMIDIT

    JA, IK WIL ONLINE SUCCES
    contact opnemen

    One Metrics that Matters

    Wanneer we spreken over One Metric That Matters (OMTM) hebben we het eigenlijk over een meetbare doelstelling (uitgedrukt in een waarde) die op uw netvlies moet staan en waarvoor groei met uw site gerealiseerd zal gaan worden. Voor het bepalen van deze waarde spelen verschillende externe factoren mee als het business model, uw doelgroep en in welke fase van het aankoopproces uw klanten zich bevinden. Wanneer we de doelstelling gezamenlijk hebben bepaald gaan we deze meetbaar maken en deze één voor één optimaliseren.

    Zoals bijvoorbeeld:

    • Wellicht moeten we eerst zorgen dat we 30% meer inschrijvingen krijgen voor een komende periode van 3 maand (conversie verbeteren)
    • Wanneer we vervolgens het aantal inschrijvingen hebben verbeterd moeten we ervoor zorgen dat het product zelf bijvoorbeeld 25% winstgevender wordt door de kosten per klant te verlagen
    • Een volgende stap kan zijn de aanvragen van de dienstverlening met bijvoorbeeld 10% te laten stijgen door referenties van tevreden klanten te verkrijgen.

    Verschillende invalshoeken

    Bij de analyse van uw doelgroep zullen we vanuit verschillende invalshoeken kijken naar verbeteringen van uw doelstellingen

    Kwaliteit: Usability / sessies

    Analyseren wat de bezoekers precies doen en verbeteringen inventariseren.

    Kwantitatief: Bezoekersanalyse + user engagement

    Wat doen de bezoekers. In percentages of exacte getallen uitgewerkt

    Comparatief: A/B testen

    Vergelijk wat de bezoekers doen vanuit verschillende scenario’s en bepaal wat het meest effectief is.

    Competitief: Monitoring en concurrentieanalyse

    Vergelijk met de concurrentie en analyseer dit vooral vanuit het de verschillende marketingkanalen, demografische kenmerken, keywords etc

    Contact opnemen met SMIDIT

    Robert-Jan Smid

    Internet entrepreneur





      Heeft u iets te analyseren voor ons?

      Google Analytics

      Met Google Analytics kunnen we de meeste informatie voor onze analyse als ook reguliere doelstellingen monitoren

      Mixpanel

      Mixpanel begint waar Google analytics stopt en voor het meten van de complete marketingfunnel een must om te gebruiken

      Hotjar

      Voor het opzetten van A/B tests zullen we Hotjar inzetten omdat dit de meest geavanceerde tool is.

      Meetbare doelstellingen

      Omdat we zo effectief mogelijk vanuit analyse verbeteringen willen doorvoeren zullen we altijd meetbare doelstellingen bepalen

      Advanced Analytics

      Vanuit advanced analytics worden door ons voor specifieke marketingfunnels ook speciale tools gebruikt

      Rapportage

      De rapportages voor uw organisatie zijn altijd afgestemd op de besproken doelstellingen en eenvoudig te gebruiken

      Wilt u weten waar uw website verbeterd kan worden?