Zoekmachine optimalisatie tips
Zoekmachine optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd, is een internet marketing aanpak die ervoor zorgt dat je website hoger rankt in de organische (niet betaalde) zoekresultaten van een zoekmachine. Omdat 95% van het organische zoekverkeer via de Google zoekmachine plaatsvindt is het belangrijk om te weten hoe het algoritme van deze zoekmachine precies werkt. Google wijzigt jaarlijks meer dan 500 aspecten van zijn algoritme waarbij sommige wijzigingen direct impact kunnen hebben op uw website. Zoekmachine optimalisatie is dus ook een continue aan deze veranderingen onderhevig proces en vereist actuele kennis van de materie.
Scoren door kwalitatieve content
Door kwalitatieve content te combineren met techniek en linkbuilding kunt u altijd meer websitebezoekers verwachten. Dit komt door de verbetering van zoektermen die worden gebruikt en waarvoor uw website optimaal is ingericht. De huidige trend voor zoekmachine optimalisatie gaat steeds meer naar de inhoud van de informatie. Dit is niet verwonderlijk aangezien Google de uiteindelijke gebruiker van de zoekmachine ook de beste resultaten wil geven. Waar het vroeger nog weleens mogelijk was via ‘black hat SEO’ technieken de zoekmachine te manipuleren is dit tegenwoordig bijna onmogelijk geworden. Zorg dus altijd voor relevante, actuele, waardevolle, kwalitatieve en unieke content en je zult hier ook voor worden beloond.