
Pas je bestaande Google Adwords advertenties aan voor nog meer kliks
Eind januari 2017 zal Google alle bestaande Google Adwords tekstadvertenties niet meer tonen. Wanneer uw standaardtekstadvertenties nog niet zijn aangepast naar het nieuwe Expanded Text Ads formaat worden deze dus ook niet meer online getoond. In dit artikel vertellen we u waarom dit is veranderd en wat u moet doen om dit aan te passen.
Wat is de reden van deze aanpassing?
Expanded Tekst Ads zijn een onderdeel van de wijzigingen die op de zoekpagina van google zijn doorgevoerd. Google wil de layout voor mobiel als de desktop meer eenduidig maken en hierdoor zullen er alleen nog maar tekstadvertenties aan de bovenzijde als aan de onderzijde van de pagina’s worden getoond. Aan de rechterzijde van het scherm zijn momenteel geen betaalde advertenties te zien m.u.v. google shopping.
Voor de huidige testadvertenties komt er nu wel meer ruimte door een extra regel die in de advertentie kan worden opgenomen als ook de mogelijkheid om slimmer met de zichtbare url’s om te gaan in de tekstadvertenties. Deze ruimte moet natuurlijk wel zinvol benut worden en samen met uw zoekwoorden als ook de kwaliteit scores en call to actions een lastige opgave voor veel bedrijven.
Maar de huidige wijziging bij het Adverteren met Google Adwords heeft ook voordelen omdat niet iedereen op tijd en op een goede manier hun Adwords campagnes aangepast zal hebben. Wij van SMIDIT helpen u graag bij het aanpassen van de advertenties zoals wij dit ook voor onze bestaande klanten deze maand hebben uitgevoerd.
Nog meer resultaat uit uw bestaande Adwords campagne halen?
Wanneer u nog geen klant bij ons bent voor Google Adwords is dit geen probleem want wij helpen u graag met deze aanpassing. Wanneer u wilt dat wij uw bestaande Advertenties herschrijven voor deze Expanded Text Ads zullen wij deze direct optimaliseren.
- Wij zullen alle bestaande advertenties herschrijven naar 2 varianten van de expanded tekst ads waarvan er 1 dynamisch zal zijn en met verschillende 2e kopregels
- Wij zullen alle bestaande advertenties optimaliseren voor de bestaande zoekwoorden en landingspagina’s.
- Alle advertentie extensies zullen worden nagelopen en eventueel aangepast of uitgebreid indien noodzakelijk.
- Alle ruimte die aanwezig is binnen de advertenties zal optimaal worden benut.
- Ook doen wij een extra controle op het resultaat van de campagnes en geven hier een terugkoppeling van voor eventuele verbeteringen.
Wanneer u nog geen Google Adwords campagne heeft kunt u die door ons ook laten opzetten. Ook geven wij een cursus Google Adwords waarmee u leert hoe uw campagnes nog effectiever gemaakt kunnen worden.
[/responsivevoice]

Direct ondersteuning nodig?
Vult u hieronder uw naam en en telefoonnummer in waar wij u kunnen benaderen en wij nemen direct contact met u op.