logo
Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine Adverteren

Vandaag nog bovenin de zoekresultaten staan?
SMIDIT / Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine adverteren (SEA)

Maakt het mogelijk om nog effectiever te adverteren

Zoekmachine adverteren of ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd is een betaalde manier om direct hoog in de zoekmachines te komen voor zoekwoorden waarmee u uw potentiële klanten wilt bereiken. Nu is SEA een onderdeel van betaald adverteren maar anders dan adverteren met Facebook Ads, Twitter of Whatsapp. Het adverteren in zoekmachines wordt vooral toegepast binnen Google, Bing en Yahoo. Hierbij is Google Adwords wel de meest bekende en uitgebreide van allemaal. Naast het adverteren in de zoekmachines kunt u met Google Adwords ook zichtbaar worden in displaynetwerken en Youtube. Het voordeel hiervan is dat u hierdoor uw  doelgroep ook binnen verschillende fasen van het koopproces kunt bereiken en stimuleren om over te gaan tot een bestelling of contact (conversie).

Wij van SMIDIT kunnen u ondersteunen bij zoekmachine adverteren voor de volgende onderdelen.

  • Google Adwords
  • Google Shopping
  • Bing search marketing
Zoekmachine marketing

Doe een gratis betaald adverteren scan

Welke mogelijkheden voor adverteren?

Benieuwd of betaald adverteren in zoekmachines voor uw business rendabel is? Vul hiernaast uw website en maandbudget in en we geven u op maat inzicht over de mogelijkheden voor betaald adverteren.

Onze analyse geeft ook direct inzicht in kansen, concurrentie en kosten.






    Gratis Interview

    Tijdens het gratis telefonische interview zullen we uw wensen inventariseren.

    Gratis Analyse

    Vanuit onze expertisegebieden zullen we uw vraag zorgvuldig analyseren.

    Rapportage & Strategie

    Ons advies wordt beschreven in een plan van aanpak en bevat een sterke strategie.

    Start Project

    Zodra het plan is goedgekeurd en de afspraken vastliggen gaat het project van start.

    Projecten van SMIDIT

    JA, IK WIL ONLINE SUCCES
    contact opnemen

    De mogelijkheden van Google Adwords

    Binnen Google Adwords zijn meerdere soorten van campagnes op te zetten. Het zoeknetwerk is het meest gebruikt in combinatie met het displaynetwerk voor remarketing. Wanneer u uw doelgroep via YouTube wilt bereiken zijn hiervoor binnen Google Adwords ook goede en betaalbare mogelijkheden.

    Voor webwinkeleigenaren zijn er ook de unieke mogelijkheden van Google Shopping. Hierbij zal de potentiële klant productadvertenties te zien krijgen in de zoekresultaten van Google. Deze producten zijn via een productfeed gekoppeld met Google Adwords waarbinnen via verschillende campagnes een budget voor de verschillende productgroepen kan worden ingesteld.

    Adverteren met Bing

    Het adverteren met Bing search marketing is momenteel populairder aan het worden in Nederland omdat Microsoft Bing prominenter in het besturingssysteem Windows 10 heeft geïntegreerd. Ook zijn de kosten bij Bing minder hoog dan bij Google Adwords. Het marktaandeel van Bing voor betaald adverteren in Nederland bedraagt 5%. U betaalt natuurlijk pas op het moment dat er vanuit vertoningen op uw advertenties wordt geklikt.

    Onze aanpak

    Voordat wij beginnen met het opzetten van de campagnes voor het zoekmachine adverteren zullen we eerst een zoekwoord analyse uitvoeren. Naast een uitgebreid interview met de klant waar de doelstellingen voor de campagne tot op product, doelgroep, budget en marge niveau worden bepaald is de zoekwoord analyse de basis.

    De zoekwoord analyse zal een compleet beeld geven van de zoektermen die door bezoekers worden gebruikt om uw product of dienst te vinden. We bepalen vervolgens vanuit welke koopfase de bezoeker deze gebruikt, berekenen een optimaal budget en brengen de activiteiten van de concurrenten in beeld. Afhankelijk van deze informatie zullen we een start maken voor de implementatie binnen een zoekmachine voor uw campagnes.

    Omdat we de effectiviteit van de campagnes goed willen monitoren is het belangrijk om ook de website dusdanig in te richten dat alle resultaten (conversies) gemeten kunnen worden.

    Periodieke optimalisatie

    Wanneer de implementatie van het zoekmachine adverteren in bijvoorbeeld Google Adwords gerealiseerd is zal het belangrijk zijn om deze continue te optimaliseren. Afhankelijk van de complexiteit van de campagne zal hierbij de aandacht liggen op:

    • Biedmanagement
    • Zoekwoorden & uitsluitingen
    • A/B testen advertentie teksten
    • Kwaliteitsscores en landingspagina’s
    • Actualiteit van advertentie extensies en aanbod
    • Linkcontrole
    • Conversie optimalisatie

    Contact opnemen met SMIDIT

    Robert-Jan

    Internet Specialist





      Wilt u ook groeien via betaald adverteren?

      Google AdWords

      We zetten Google Adwords effectief in om uw doelgroep nog efficiënter te benaderen. Van mobile tot Google shopping.

      Displaynetwerk

      Het adverteren binnen het Displaynetwerk zorgt voor nog meer resultaat

      Zoekwoord analyse

      Het begint allemaal bij een goede analyse van de zoektermen waarop uw gevonden wilt worden

      Google Shopping

      Online adverteren voor uw webwinkel wordt met Google Shopping nog winstgevender.

      YouTube

      Valt uw doelgroep binnen het profiel van TouTube gebruikers? Dan is dit een uitstekend communicatiemiddel om in te zetten voor conversies.

      Bing Advertising

      Minder bereik maar zeker ook bezoekers met Bing Advertising, bovendien scherpe prijzen.

      Benieuwd of betaald adverteren voor u werkt?